Zadłużenie naszej klientki przekraczało 200 000 zł. Ilość i wielkość rat była przytłaczająca i w którymś momencie regulowanie tych należności stało się niemożliwe z przyczyn ekonomicznych. Niewypłacalność była spowodowana utratą pracy i brakiem wsparcia finansowego ze strony byłego męża, który nie płacił alimentów na dzieci.
W późniejszym czasie sytuacja życiowa jeszcze bardziej utrudniła spłatę kredytów, ponieważ kobieta musiała opiekować się chorą matką i siostrą. Mimo powrotu do stabilnej pracy oraz zarobków klientka nie była w stanie uregulować stale rosnącego zadłużenia.
Wniosek o ogłoszenie upadłości konsumenckiej został złożony do Sądu Rejonowego w Poznaniu w 2019 r., kiedy obowiązywały inne niż obecnie przepisy upadłościowe. Sąd słynął z tego, że jest rygorystyczny i niełatwo jest tam ogłosić upadłość konsumencką. Podobnie było w przypadku naszej klientki. Sąd po dwóch rozprawach oddalił wniosek, ponieważ uznał, że niewypłacalność została spowodowana rażącym niedbalstwem klientki mimo wielu argumentów, jakie przemawiały za brakiem winy.
Nie poddaliśmy się i złożyliśmy wniosek ponownie na podstawie nowych przepisów. Sąd już nie weryfikował przyczyn powstania zadłużenia i w krótkim czasie rozpatrzył wniosek pozytywnie.
Kolejny raz upadłość konsumencka diametralnie zmieniła sytuację naszej klientki.
Upadłość konsumencka kolejny raz rozwiązuje problemy naszej klientki.
← Powrót do poprzedniej strony